2014年4月24日 星期四

Divine Mercy 救主慈悲: Sister Faustina Diary 聖傅天娜修女日記 [1728]


Divine Mercy 救主慈悲:
Sister Faustina Diary 聖傅天娜修女日記

[1728]

English

Sister Faustina Diary ( 1728 )


Jesus:
Write: I am Thrice Holy, and I detest the smallest sin. I cannot love a soul which is stained with sin; but when it repents, there is no limit to My generosity toward it. My mercy embraces and justifies it. With My mercy, I pursue sinners along all their paths, and My Heart rejoices when they return to Me (Diary 1728).

"Tell sinners that no one shall escape My Hand; if they run away from My Merciful Heart, they will fall into My Just Hands. Tell sinners that I am always waiting for them, that I listen intently to the beating of their heart... When will it beat for Me? Write that I am speaking to them through their remorse of conscience, through their failures and sufferings, through thunderstorms, through the voice of the Church. And if they bring all My graces to naught, I begin to be angry with them, leaving them alone and giving them what they want" (Diary 1728).

中文

圣女傅天娜神圣慈悲日记(1728)


主说:“ 妳要写下:  我是圣,  圣,  圣的,  厌恶最小的罪过。  我无法宠爱罪污的灵魂;  但是,  当灵魂悔过自新后,  我对他是无限的慷慨仁慈。  我的慈悲拥抱他,  使他成义。  我以慈悲在他们一生追寻他们,  当他们回头皈依我,  我的圣心欣喜万分。  我忘记他们曾使我心酸痛苦,  并因他们的悔改而喜悦。 ”

“ 妳要告诉罪人,  无人能逃出我的手掌心;  如果他们逃避我的慈悲之心,  便会落入我的公义之手。  告诉罪人,  我时时刻刻在等待他们,  专心倾听他们的心跳。 。。。。  这心何时会为我跳动呢?  妳要写下:  我透过他们痛悔的良心,  透过他们的失败与痛苦,  透过狂风暴雨,  透过圣教会的声音,  对他们说话。  如果他们使我所有的恩宠化为泡影,  我就开始向他们发怒,  遗弃他们,  让他们自作自受,  自食其果。 ”


Posted via Blogaway

沒有留言:

張貼留言